Marketing weblog
Welkom op het nieuwe marketing weblog van Heroes Communicatie. Hier houden we je op de hoogte van allerhande onderwerpen op het gebied van ondernemen, marketing en politiek. We wensen je veel leesplezier.
Wetenswaardigheden: Jacco Van der Spek is op 10 augustus 1967 geboren in Hoogeveen. Vanaf zijn 6e jaar groeide hij op in Harderwijk. Hij heeft het VWO gevolgd aan het Christelijk College Nassau-Veluwe in Harderwijk, Zijn militaire dienstplicht heeft hij vervuld als boordschutter (punt 50) YPR bij de Artillerie. Hij is bestuurslid geweest bij de JOVD in Harderwijk. Hij heeft marketing management gestudeerd aan de Hogeschool Inholland. Tijdens zijn studie is hij beveiliger geweest bij Randon Beveiliging. Hij heeft een winnende slogan bedacht voor Transavia.com tijdens een sloganwedstrijd in 2010 en behaalde de 2e prijs van meer dan honderdduizend inzendingen. Sinds 2016 is Van der Spek actief als copywriter, songwriter en blogger bij zijn eigen marketingbureau Heroes Communicatie in Harderwijk. Hij heeft tientallen liedjes geschreven in het Nederlands en in het Engels. Zijn laatste liedje heet "ik leef vandaag."
Wereldwijde consumptie en afgeleide productie en broeikasgassen (Co2) moeten substantieel naar beneden om planeet te herstellen.
Natuur, kapitaal en arbeid zijn de voorwaarden voor een economie draaiende te houden. Momenteel in 2022 kampen we met meerdere crises, te weten een stikstofcrisis, een migratiecrisis, energiecrisis (Oekraine), arbeidsmarktcrisis en een klimaatcrisis. De inflatie is torenhoog met 14 procent en de hypotheekrente stijgt naar 2 procent. De goede jaren lijken achter ons te liggen dat beseffen we nu goed, want zowel de energieprijs als de rente waren historisch laag. Een hypotheekrente van 2 a 3 procent valt nog mee, we hebben jaren gekend dat die 12 procent was. Oké we waren verwend en nu moeten we eraan wennen dat we fors in koopkracht moeten inleveren, en dat vindt niemand leuk. Van de week was huiseconoom Matthijs Bouwman in de uitzending van Nieuwsuur. Het ging over ons klimaat moeten we ontgroeien of moeten we juist extra economisch groeien om de stijging van de temperatuur op 1.5 C te houden. Mijn standpunt zal ik hier verwoorden en dat is dat het aantal bewoners x de consumptie = te hoog is. Klimaatdeskundigen beweren dat we 3.5 aarde nodig hebben om aan huidige consumptie tegemoet te kunnen komen. Het simpele antwoord is dat we geen 3.5 aarde erbij kunnen krijgen, naar mijn mening moet de consumptie met 1/3 omlaag. Dat komt namelijk op hetzelfde neer en is een alarmerende boodschap. In 1800 hadden we een paar 100 mln bewoners op de aarde en deze is in de 20e eeuw gigantisch uit de hand gelopen naar 7 mld bewoners en we benaderen nu al een recordaantal van 8 mld bewoners. Broeikasgassen uitgestoten door de industrie is de grote boosdoener en is afgeleid door de excessief hoge consumptie van bewoners met name in het Westen.
De 1.5 opwarming van de aarde die komt dichtbij en als we niet uitkijken zitten we eerder op 2.5 graad opwarming en dan zijn de rapen gaar. Het is namelijk een exponentieel verloop, waarbij wereldwijde excessieve consumptie, afgeleide productie en broeikasgassen (Co20) voor opwarming van de aarde zorgen. En afgeleide overstromingen, aardbevingen en droogte de leefbaarheid op aarde doen verminderen. Matthijs Bouwman zette tegenover ontgroeien een andere variant en dat is meer economische groei waarvan Co2 reductie gefinancierd kan worden en uiteindelijik voor minder opwarming. Ik pleit ervoor om de menselijke consumptie substantieel te verminderen, wellicht via de P van prijs, zodat er minder broeikasgassen in de lucht komen. Bouwman spreekt in Nieuwsuur van een recessie, dat zie ik niet zo. Het is gewoon minder consumeren en de facto minder produceren en dat betekent dat we collectief armer zullen worden. De winst is dan wel dat je de temperatuur in de wereld niet laat oplopen. En je behoudt een aarde die in evenwicht is. Tegelijk moet er aan bevolkingsplanning gedaan worden. In 200 jaar is de wereldbevolking van een paar 100 mln bewoners naar 8 mld bewoners gegaan en is de wereldconsumptie gigantisch uit de klauwen gelopen. Conclusie is dat de wereldconsumptie substantieel naar beneden moet, wil je de aarde in balans en leefbaar houden. Dit is geen hogere wiskunde dit is logisch nadenken.
De kracht en uniciteit van zanger Rene le Blanc is zijn Engelbert Humperdinck sound
Rene Le Blanc vinden we een goede Engelbert Humperdinck zanger in Nederland en mogelijk ook in ons buurland Duitsland. Wij vinden dat Rene bij zichzelf moet blijven en doen waarin hij goed is en dat is de versie van Engelbert Humperdinck. Hij doet zichzelf tekort door zich te vergelijken met Tino Martin, Gerard Joling en Rene Froger. Dit zijn weliswaar de Nederlandstalige top artiesten en gerespecteerde (volks)zangers of zoals hij er tegenaan kijkt de A artiesten van Nederland. Wat Rene Le Blanc onderscheidt is in onze ogen vooral dat zijn liedjes Engelstalig en met een Engelbert Humperdinck sound zijn. Dit is wat we noemen een niche in de markt, dus een klein deel van de muziekmarkt. Ons inziens moet hij bij zichzelf blijven en niet Nederlandstalige muziek uitbrengen, daar ligt zijn kracht niet. Je moet doen waarin je goed bent en wellicht is de Duitse markt een grote kans voor hem om daar door te breken. Hier wonen 55 mln mensen en die markt is tegelijk 3x zo groot als Nederland. Daarom Rene blijf vooral jezelf en doe waar je goed in bent. Een A status zegt mij niks en dat bepaalt altijd nog het publiek, er zijn genoeg B zangers die meer dan 1 mln views en bezoekers halen op hun liedjes. Wij vinden dat nogal wat.
Hoe schrijf je een liedje dat is een goeie vraag
Ons antwoord is simpel door gewoon te beginnen. Bij Heroes Communicatie zijn we actief op 3 domeinen, te weten copywriting, songwriting en bloggen. Momenteel concentreren we ons op het schrijven van lyrics voor iederren dat is een hobby van ons. Het schrijven van een liedje vraagt om inspiratie. Dat is voor ons iets wat we meemaken of een woord dat we horen. Hier gaan we dan mee aan de slag. Tijdens het schrijfproces lopen we vaak tegen obstakels aan, dat noemen we het wel bekende writersblock. Iedere songwriter heeft hier wel mee te maken. Je moet creatief zijn met woorden, een goeie woordenschat hebben , het rijmwoordenboek helpt ook en tegelijk moet je over een flinke dosis incasseringsvermogen beschikken. Soms is het handig om dan wat anders te gaan doen. En dan steekt de magie van het schrijven van een liedje weer de kop op. Inspiratie wordt vloeibaar en de woorden en teksten rollen je pen weer uit. Dit is een bijzondere ervaring en helpt je om een liedje rond te schrijven. Je vraagt of een liedje altjd af is. Ons antwoord is nee, een liedje is nooit echt af, want het kan altijd beter. Wees daarom niet te kritisch op jezelf. Of een liedje goed is, dat bepaalt altijd het publiek, dus jij, jij en jij. Wij doen ons best om iets nieuws te creeren voor een brede doelgroep, een resultaat dat er nog niet was. Dat geeft ons een goed gevoel en het motiveert ons tegelijkertijd om te beginnen aan "the next song". Een artiest/zanger wil je het natuurlijk zo makkelijk mogelijk maken en dat is een song die ready to sing is. Onze beperking is echter dat we geen singer-songwriter zijn die een kant en klaar product aanlevert. Wij schrijven feel good songteksten en we kunnen ons beter richten op de doelgroep singer-songwriters dan op artiesten. Maar dat neemt niet weg dat onze ambitie en doelstelling is om dit jaar 1 nummer/liedje samen met andere partijen uit te brengen.
De overeenkomst tussen de Puttense moordzaak en Marianne Vaatstra
De conclusie is dat de dader "een bekende" is en of dichtbij het slachtoffer woont. De dader van de Puttense moordzaak woonde binnen een straal van 500 m van het slachtoffer. Een makkelijke zaak zou je denken, de praktijk wees uit dat hij niet te pakken was. Een reden daarvoor kan zijn dat iemand die in de buurt van het slachtoffer woont niet opvalt omdat hij daar woont. Peter R. de Vries heeft er jaren over gedaan om deze zaak op te lossen. De dader liep pas tegen de lamp toen hij verhuisd was naar het westen van het land en daar wederom een slachtoffer had gemaakt. Zijn DNA werd veilig gesteld en matchte met dat meisje van de Puttense Moordzaak. Hij woonde nog geen 500 meter van de plaats delict. In de zaak Marianne Vaatstra kon men de zaak ook niet rondkrijgen. Peter R. de Vries stelde voor om een DNA onderzoek te doen onder de bewoners. En, ja hier kwam de match en bleek de dader ook in de buurt te wonen van het slachtoffer. De dader kan dus in de buurt van het slachtoffer wonen en wordt niet herkend omdat hij een bekende is van de buurt en niet herkend wordt als een dader. Zo zie je maar dat een zaak moeilijk op te lossen is als de dader in de buurt van het slachtoffer woont. Wijzelf hebben al 6 jaar te maken met een stalker die ons het leven zuur probeert te maken. Wij weten wie de dader is, het gaat om een inmiddels oud buurman, een eenzame alcoholist die zich verveelt en van ons zijn dagbesteding maakt. Hij doet aan cyberpesten en hackt ons en kan de computer overnemen, tegelijk breekt hij meerdere malen per dag bij ons in en richt vernielingen aan, ook bij familieleden. Niemand ziet wat en we kunnen het bewijs niet rondkrijgen. Bij de politie heeft dit geen prioriteit, ook de wijkagent is nergens te vinden in Harderwijk. Tegelijk zegt de politie niks te kunnen doen omdat we geen bewijs hebben. De man is niet te stoppen en blijft gewoon iedere dag doorgaan het lijkt zijn dagbesteding, omdat hij dat hij zich mogelijk verveelt. Ook hier geldt dat de dader een bekende is en in de buurt woont.
De Nederlandse Politie rammelt aan alle kanten
Die pet past ons allemaal, de politie is je beste vriend het zijn twee voorbeelden van slogans van de Nederlandse Politie. Criminelen lachen zich rot en erkennen dat de politie hun beste vriend is. De burger denkt daar anders over, want wie slachtoffer van verkrachting is die wordt ontmoedigd om aangifte te doen. De klanttevredenheid is onvoldoende en komt uit op een 5 en dat interesseert de politie niet. Want aan klantentevredenheid daar doen ze niet aan. Of ze steken hun kop in het zand. Wie wel aangifte kan doen ook al is het in een stad verderop die hoort nooit meer wat van zijn aangifte. De wijkagent die een cruciale rol speelt om in de haarvaten van een stad te zitten die is er niet. Wijkagenten worden weggehaald en gezet op de beveiliging van bestuurders, politici en advocaten. Het gebrek aan kwaliteit van de politie verdient hoge prioriteit. Moeten ze beter betaald worden, ja 1800 euro netto per maand is belachelijk voor dit belangrijke werk waarbij je vaak te maken hebt met agressie. Politiemensen worden onderbetaald en krijgen niet de erkenning die ze verdienen. Een Korpschef schrijft in een artikel dat hij verbinding hoog in het vaandel heeft. Dat is een goede belofte maar de praktijk wijst uit de de politie niet functioneert en in de wijken van de stad nergens te vinden is. Verbinding maken van een wijkagent met de jongeren in de buurt kan cruciaal zijn om te voorkomen dat jongeren het criminele pad opgaan en een criminele carriere gaan maken. De wijkagent is daarom belangrijk wij kunnen dat niet genoeg benadrukken. De wijkagent moet weer een kopje koffie gaan drinken met mensen in de buurt, dan hoort hij wat er speelt De mensen in de buurt zijn de oren en ogen voor de wijkagent. Hier moet je zijn. Veel criminaliteit verplaatst zich naar het digitale domein. Hier ligt een belangrijke rol voor de digitale wijkagent.
Het MBO verdient erkenning en een beter imago
Ik ben zelf begonnen met de Mavo en dat was in die tijd heel normaal. Meer dan de helft (50%/60%) van onze klas ging naar de Mavo en niemand klaagde daarover. De Mavo is de voorloper van het VMBO met als opstap MBO. Wat is er veranderd in inmiddels 40 jaar. De focus ligt op het Hoger Onderwijs je bent pas goed als je een HBO of WO opleiding op zak heb. Terwijl het maar slechts om 20 tot 30 % gaat die het Hoger Onderwijs volgt. De focus moet op het MBO liggen en wat je daar kunt halen. MBO is hofleverancier van onze economie, of je nou webdesigner, filmmaker, kok, verpleegkundige of beveiliger wordt. Dit zijn hele belangrijke beroepen in onze samenleving. De meerderheid van onze beroepsbevolking heeft een MBO opleiding gevolgd, dat is heel normaal. En absoluut geen reden om je minder te voelen dan anderen. Misschien moet je er wel trots op zijn dat je als webdesigner mooie websites maakt voor bedrijven. En misschien moet je er wel trots op zijn dat jij als beveiliger de baas bent over de veiligheid en gastvrijheid in een organisatie. Het MBO verdient dan ook meer erkenning en de studenten mogen trots zijn op wat ze kunnen. Dit mogen ze ook laten zien en dat levert mooie verhalen op, verhalen die gecommuniceerd moeten worden.
Wij werken niet voor het geld
Wij werken niet voor het geld wij werken voor ons plezier. Dan is het goed om je op de muziekindustrie te richten daar is geen droog brood aan te verdienen. Maar niet minder leuk. Het mooie verdienmodel van artiesten en zangers ligt allang achter ons. Ik herinner me nog dat we vroeger een single of LP bij de lokale platenzaak kochten. Dat was een interessant verdienmodel, tegenwoordig hebben we spotify en youtube en dat levert heel weinig op. Artiesten moeten het vandaag de dag vooral hebben van hun optredens (op festivals). De gemiddelde songwriter kan hier mogelijk een graantje van meepikken. Een songwriter kan er ook voor kiezen om zijn geesteskind te verkopen tegen een éénmalige vaste prijs. Dat lijkt ons de beste verdienste voor een liedjesschrijver. Wij schrijven voor ons plezier en zijn niet gericht op geld en ook niet op roem. Wij schrijven in dienst van artiesten en verkopen rechten zonder dat we een vermelding op welke manier dan ook willen krijgen. Je zult onze naam niet tegenkomen op welk liedje dan ook. Wij werken liever achter de coulissen en blijven anoniem.
1.5 mln Nederlanders kunnen de tandarts niet betalen
Iedereen zou elk half jaar naar de tandarts moeten kunnen in Nederland. Immers de tandarts voorziet in een belangrijke basisbehoefte een gezond gebit en mond en een goede gezondheid. Toch wijst de praktijk uit dat 1.5 mln Nederlanders geen toegang hebben tot de tandarts omdat de tarieven te hoog zijn. Wie een wortelkanaalbehandeling krijgt die betaalt al gauw 700 euro. En dat kunnen veel mensen niet betalen. Op dit moment zit de tandheelkundige zorg nog niet in het basispakket, en daar hoort het eigenlijk thuis. Mensen nemen een aanvullende verzekering voor de tandarts met een dekking van bijvoorbeeld 500 euro, of mensen betalen zelf hun rekening. Wij vinden dit onwenselijk en pleiten ervoor om de basisbehoefte tandheelkundige zorg op te nemen in de basisverzekering. Er zijn sommige tandartsen die hun diensten gratis aanbieden aan kwetsbare mensen die de rekening niet kunnen betalen. Dat zouden meer tandartsen moeten doen. Er is een structureel tekort aan tandartsen in Nederland dit is al tientallen jaren zo. Er worden door de numerus fixus te weinig tandartsen opgeleid in ons land. De numerus fixus moet daarom van de studie af, zodat er meer tandartsen opgeleid worden. Tandartsen hebben een monopolypositie in ons land en dat betekent dat er geen concurrentie onderling is. Ze hanteren de hoogste tarieven vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit. Een gemiddelde tandartsenpraktijk maakt een omzet van 230.000 tot 500.000 euro. Het salaris is riant te noemen met gemiddeld 8.100 euro bruto per maand. Ten opzichte van andere specialisten doen de tandartsen het gemiddeld. Een huisarts verdient gemiddeld 6.900 euro bruto per maand en een psychiater verdient 12.000 euro bruto per maand. Het inkomen is niet afwijkend ten opzichte van andere medisch specialisten, een tandarts is natuurlijk ook een medisch specialist op zijn gebied.
Er moet een Nationaal Zorgfonds komen in Nederland in plaats van de dure zorgverzekeraars
Er moet een Nationaal Zorgfonds komen in Nederland. De 20 zorgverzekeraars in Nederland werken niet efficient en zijn veel duurder dan een Nationaal Zorgfonds. Bij een Nationaal Zorgfonds heb je schaalvoordelen, te weten minder dure ceo's, minder dure afdelingen marketing en minder dure kantoren. Een Nationaal Zorgfonds maakt geen winst, dit in tegenstelling tot een zorgverzekeraar als CZ die 140 mln winst maakt. Tegelijk heeft een Nationaal Zorgfonds een grotere machtspositie dan 20 zorgverzekeraars onder 10 concerns. Dit biedt voordelen bij het inkopen van medicijnen en de diensten van zorgaanbieders. In onze ogen valt er veel voordeel te behalen. In het verleden hadden we het ziekenfonds, er moest marktwerking komen omdat dat tot concurrentie en voordeligere premies zou leiden. De zorg is voor veel mensen te duur en ontoegankelijk. Wanneer je een zorgfonds hebt dan kun je de gezondheidsrisico's en de premies eerlijker verdelen, dat leidt tot een lagere premie dat is de gedachte. Jong is solidair met oud en gezond is solidair met zwak. Dat betekent dat de zorg efficienter en goedkoper georganiseerd kan worden. Dit is onder andere een SP idee en dat ondersteunen wij. Dus weg met de dure zorgverzekeraars, de dure ceo's, dure marketing en dure kantoren. Welkom 1 slimmer en voordeliger Nationaal Zorgfonds.
Deurwaarders hanteren disproportioneel hoge tarieven
Wie in Nederland te maken krijgt met een deurwaarder die krijgt te maken met een vordering die al heel snel heel hoog wordt. Stel je hebt een huurachterstand bij je woningcorporatie van 500 euro. Wanneer de deurwaarder zich aandient dan wordt de schuld al gauw 1000 euro en kan zelfs oplopen naar 1500 euro. Heb je ook nog een schuld bij de zorgverzekeraar dan stapelen de kosten zich heel snel op. Heb je wat niet uitgesloten is met nog meer deurwaarders te maken, dan zit je al snel in de schuldhulpverlening. Eigenlijk zijn deurwaarders handelaren in vorderingen die ze opkopen en het risico inschatten om ze vervolgens tegen hoge kosten te innen,. Dat is het werk in een notendop van een deurwaarder. De additionele kosten die zij maken staan in geen verhouding tot de initiele vordering en leidt tot disproportionele kosten en tarieven . Veel mensen denken dat je van een kale kip niet kunt plukken. Dat is een misverstand deurwaarders weten altijd wel een geitenpaadje te vinden om geld bij je weg te sluizen. Denk hierbij aan je vakantiegeld 8 procent van je bruto salaris dat kan aardig oplopen en dat wordt geconfisqueerd. Deurwaarders moeten zich houden aan de zogenaamde beslagvrije voet, dat is het bedrag van bijvoorbeeld een uitkering wat je over moet houden om van te kunnen leven. Menig deurwaarder houdt zich hier niet aan en overschrijdt de beslagvrije voet. Wie door de enorme tarieven van een deurwaarder in de schuldhulpverlening terechtkomt die zit daar goed. Een schuldhulpverleningstraject biedt rust en stabiliteit en duurt zo'n 3 jaar, het kabinet is bezig om dit terug te brengen naar 1.5 jaar wat een aanzienlijke verbetering is. Zij zien toe dat er niet meer dan de beslagvrije voet wordt geind. De schuldhulpverlener onderhandelt vervolgens met de schuldeisers over een betalingsregeling en een aanzienlijk deel wordt hierbij kwijtgescholden. De klant krijgt per maand een vast bedrag te weten de beslagvrije voet en na 3 jaar (dit wordt waarschijnlijk 1.5 jaar volgens het kabinet) ben je schuldenvrij.
Onze welvaart wordt bepaald door productiviteit per inwoner
Economie gaat over ruilen van waarde en productiviteit. In een ver verleden ruilden we goederen tegen elkaar, dat was niet zo handig. Daarom werd pecunia bedacht en dat is geld, een algemeen aanvaardbaar ruilmiddel. Dit vergemakkelijkte het ruilproces immers je kunt het ongedifferentieerd uitgeven. Let wel Adam Smith de grondlegger van het bankwezen kwam er al snel achter dat biljetten aan toonder niet opgeeist werden, hierdoor kon hij meer geld in de economie pompen en dat leidde tot meer koopkracht. Hoe meer we in staat zijn om te produceren en hoe meer we kunnen ruilen, hoe rijker we worden als er vraag naar is.In marketing staat vraag centraal, dat is leidend voor het leveren van goederen en diensten. En een echte marketeer die weet vraag te creeren, door met gezochte voordelen te komen en prospects daarvan bewust te maken en vooral te overtuigen. Elon Musk is een goed voorbeeld van een marketeer hij heeft een totaal nieuwe business bedacht met een ruimteschip een spectaculaire ervaring meemaken. Dit is de kern van marketing en het wordt aan alle business schools gegeven Nederland scoort goed op productiviteit per inwoner, een groot land zoals India waar een miljard mensen wonen, daar is de productiviteit per inwoner laag.Ze zijn niet in staat om waarde te genereren en te ruilen, en dat terwijl er wel eens hele kostbare grondstoffen kunnen liggen, bijvoorbeeld voor het maken van medicijnen. Winstgevendheid van waarde is natuurlijk ook van belang. Zo is de winstgevendheid in de pharmaceutische wereld 18 procent, dat is ongekend hoog. We voegen creativiteit en innovatievermogen eraan toe, dat is ook wel handig voor wie waarde wil genereren en ruilen. Hoe ben jij in staat om waarde te creeren voor de samenleving. Je kunt bijvoorbeeld een eigen bed & breakfast beginnen op de Veluwe. We kopen gewoon een paar boeren uit. Dat is hard werken maar misschien geeft het je voldoening en kun je hospitality en natuurwaarde creeren, maar dan heb je wel een goede website nodig om gevonden te worden.Dat zou je kunnen uitbesteden aan webdesigner die deskundig is. Hier ontstaat ruilen, jij krijgt een waardevolle website en bezoekers in ruil voor geld. Welvaart wordt dus bepaald door productiviteit en innovatie en hoe productiever je bent hoe rijker je wordt.Willen of kunnen we de productiviteit in Nederland verhogen. Dat kan maar dan moet je productiever zijn dan nu en wil je dat wel. Of ben je tevreden met je huidige baan en vrije tijd dat is natuurlijke ook een belangrijke waarde.
Inbreker woont vaak dichtbij, in je eigen wijk
Volgens hoogleraar criminologie Frank Weerman van de Erasmus Universiteit woont de inbreker vaak in je eigen wijk. Dat in tegenstelling wat veel mensen zouden denken. Volgens Weerman is een inbreker lui en kent hij de weg in de buurt goed. Een dader signaleert ook snel of iemand in de buurt met vakantie is. Tegelijk is de inbreker een bekende in de buurt en wordt hij niet snel als vreemde/ inbreker gezien. Het kan zelfs om iemand gaan die bij jou in het appartementencomplex woont. Een doodgewoon iemand die je dagelijks tegenkomt en van wie je niet verwacht dat die bij je inbreekt. Iemand zal niet snel inbreken in een voor hem onbekende stad 30 km verderop. De wijkagent is dan ook hard nodig in de buurt, hij moet zijn voordeel doen met de ogen en oren van de bewoners van de buurt. Mensen die in een uitkering zitten (geen dagbesteding hebben), zijn extra kwetsbaar voor het plegen van strafbare feiten, zoals woninginbraak. De dader woont in de buurt en kent de buurt goed en hij wordt als een bekende gezien in de buurt en niet zo snel als een inbreker dat onderstreept hoogleraar Weerman van de Erasmus Universiteit. Inbrekers kunnen ook zogenaamd met hun smartphone bezig zijn, terwijl ze de buurt of je woning aan het bespieden zijn. Niemand zal dat meteen verdacht vinden. Ook kan een sluwe inbreker gebruik maken van hacking en via blue tooth je devices afluisteren of er iemand thuis is. De wat meer ervaren inbreker kan ook op afstand de beveiliging van je woning hacken en aan- en uitzetten. Hij kan rustig zijn gang gaan en niemand zal vermoeden dat de beveiliging van de woning tijdelijk gesaboteerd is. Dit is geen fictie dit is de realiteit.
Wat is het verschil tussen hard selling en soft selling, dat is een goeie vraag.
Allereerst beginnen we met de definitie van een product. Wat is een product. Een product is een bundle probleemoplossend vermogen.Hard selling houdt in dat de verkoper (alleen) aan het woord is en zijn verkoopargumenten opdreunt, de klant luistert en heeft geen gelegenheid om feedback te geven. Een verkoper die empatisch is die stelt vragen aan de klant, teneinde er achter te komen wat de onderliggende behoefte van de klant is.En zodoende met oplossingen op maat te komen die soelaas bieden. Het is van belang om de klant is de ja-stemming te krijgen, daarvoor moet je de juiste vragen stellen. We komen in de stad nog wel eens krantenverkopers tegen die je een abonnement van de NRC of de Telegraaf proberen te verkopen. De 1ste vraag is ons inziens al een vermijdbare fout, de verkoper vaak jonge studenten stellen je de vraag, meneer mogen we u een vraag stellen. Deze vraag kunnen je heel snel met nee beantwoorden en van een begin van een verkoopgesprek komt het al niet meer. Welke vraag je dan wel zou moeten stellen dat is cruciaal. Het gaat erom om de klant in de ja-stemming te brengen, hoe doe je dat dan dat is de hamvraag. Bijvoorbeeld kun je beginnen met de vraag we hebben van de Telegraaf vandaag een actie met 50 procent korting op een abonnement, bent u geinteresseerd. Je maakt de klant op deze manier nieuwsgierig en je brengt de klant eerder in de ja-stemming.. Als je heel creatief bent dan organiseer je een mini quiz voor voorbijgangers. Je nodigt een voorbijganger uit om aan een mini quiz mee te doen en vertelt dat ze een gratis abonnement kunnen winnen op bijvoorbeeld de Telegraaf. Je stelt 5 vragen met één die wat moeilijker is die niet iedereen weet. Heeft iemand alle vragen goed, dan krijgt die gratis 1 maand een abonnement op de Telegraaf. Het grote voordeel van zo'n mini quiz is dat het voor hilariteit zorgt op straat en dat er over je gepraat wordt.
Van geld word je gelukkig
Er zijn boeken vol geschreven over hoe je gelukkig wordt. Zo zou geld je gelukkig maken, dat is ten dele waar, maar er zitten wel grenzen aan.Onderzoekers tonen aan dat een inkomen van 4000 euro netto per maand je heel gelukkig maakt. Er is sprake van een marginaal grensnut van inkomen op geluk. De geluksbeleving (het marginale grensnut) neemt namelijk af als je meer dan 4000 euro netto per maand verdient. Daarom zijn wij niet voor 100.000 miljonairs (ongelijke verdeling inkomen) in Nederland. We zijn voor een eerlijkere verdeling van inkomen, omdat de samenleving als geheel daar gelukkiger van wordt. Daar draait het om en geld biedt naast geluk vooral ook gemak, dat zullen we niet ontkennen. Het echte geluk ervaar je ons inziens vooral door het geluk aan een ander te brengen.
Rolf Chanzes is een succesvolle zanger (Spaanstalig)
Rolf Chanzes is een succesvolle zanger en hij zingt vooral in het Spaans. Wij hebben een low profile en geen behoefte aan bekendheid daarom zijn we ook schrijver van songteksten/ lyrics, de man achter de schermen. Wij denken dat we niet passen in de muziekwereld die is ons te snel. Onze naam zul je daarom nooit vinden op welk nummer dan ook. Wat ons betreft worden onze liedjes het eigendom van de singer-songwriter of de artiest. Rolf Chanzes mag onze liedjes wel zingen, maar dat zal dan wel in het Spaans worden. Hier zit geen woord Spaans tussen.
Blijf ons volgen