Happy marketing
We schrijven happiness voor iedereen die dat wil.
We schrijven happiness voor iedereen, die dat wil. Onze missie is klanten blij maken met producten en diensten die ze aanschaffen, en vooral blij blijven na de aankoop. Er zijn onderzoeken die aantonen dat het geluksgevoel van de consument al snel afneemt als hij een stap buiten de winkel zet. En er zijn ook resultaten die aantonen dat klanten van een aangekocht product spijt krijgen wanneer ze het product gekocht hebben. Met dissonance reducing proberen klanten goed te praten dat ze een goede aankoop hebben gedaan, terwijl de beleving niet zo is. Mensen gaan dan bijvoorbeeld googlen of ze wel het juiste product gekocht hebben. Coca Cola is een voorbeeld van een toonaangevend bedrijf dat zich al sinds decennia associeert met happiness.Coca Cola is happiness en dat laten ze ook op allerlei creatieve manieren zien. Een goed voorbeeld hiervan is de Coca Cola happiness machine, die voor veel hilariteit zorgt op de campussen van vele universiteiten wereldwijd.
Wat doen producten en diensten voor je klanten, dat is een goeie vraag.
Van een auto kun je zeggen dat die je van A naar B brengt. Op zich is dat juist maar dit is een functionaliteit en er spreekt geen beleving uit. Audi cabrio is een luxury product en positioneert zich in het hoge segment in de automotive. De vormgeving is oogstrelend zowel wat interior als exterior design. Hoogwaardige lederen bekleding voor de stoelen, een compact dashboard voorzien van audio en navigatie. Een kap die in enkele seconden geopend kan worden en je sportiviteit en vrijheid laat ervaren. Stoere velgen en een prachtige vormgeving. Wie in deze auto rijdt die wordt daar blij van. En laat dat nou net de bedoeling zijn bij Audi. Een interessant bedrijf waar collega's 's overigens ochtends voor het werk samen gaan sporten. Dat is niet alleen goed voor de gezondheid het bevordert tegelijk de teambuilding. Bij Audi spreken ze van een familiegevoel, en dat onderstrepen ze met het hebben van kinderopvang voor medewerkers.
De coronacrisis leidt tot forse aanval op onze gezondheid en economie
Onze economie stond er florrisant voor voordat we met de coronacrisis werden geconfronteerd. De economische groeit was hoog, het consumentenvertrouwen en producentenvertrouwen waren positief en de werkloosheid was historisch laag met 300.000 werklozen. Ook onze overheidsfinancien lieten alleen maar overschotten zien op de begroting. Toen kwam Corona en een aanval op onze gezondheid en economie was een feit. Met de 1 m samenleving kwam abrupt een einde aan onze vrijheid en alles waaraan we gewend waren. Shoppen, een terrasje pakken, collega's ontmoeten op het werk en alle sportactiviteiten die werden stilgelegd. We weten nu dankzij corona wat we missen en hoe belangrijk dat voor ons leven is. Gelukkig gaat het momenteel de goede kant op in Nederland, de horeca en terrassen gaan weer open per 1 juni 2020 en de sportscholen en sauna's gaan volgen. Tijd voor reflectie op onze welvaartsstaat, consumptie, manier van leven en klimaat en hoe we verder willen leven met onze aarde.
Dissonance reducing