Hallo internet marketing

 

Sinds de komst van internet heeft internet marketing een vogelvlucht genomen.

Hier staat hallo internet marketing centraal. Als bedrijf wil je daar zijn waar de de klant is. Adverteren op de televisie neemt de laatste jaren gestaag af en bedrijven zoeken hun heil op internet. De voordelen van internet zijn dat je heel nauwkeurig en op maat kunt adverteren. Zoekmachines zoals Google beschikken over big data. Ze weten precies wat onze interesses zijn, op het gebied van vakanties, auto's en gezondheidszorg. Dat is tegelijk het verdienmodel van een zoekmachine. Zoekmachines kunnen je vertellen waar je klanten zitten en wat hun behoefte is, en weten precies de advertentie te positioneren op jouw doelgroep. Adverteren met Adwords van Google is de snelste manier om hoog in Google te komen staan. Een euro besteed aan reclame biedt op deze wijze dan ook een optimale positionering, een optimaal bereik en een optimaal rendement.

 

We spreken van big data, omdat zoekmachines al onze zoekopdrachten kunnen volgen, registreren en gebruiken voor adverteren.

 

We spreken van big data, omdat zoekmachines al onze zoekopdrachten kunnen volgen en registreren. Over iedereen is veel bekend en dat wordt voor diverse doeleinden gebruikt. De wereld is sinds de zoekmachine nog nooit zo transparant geweest. Voor bedrijven en adverteerders is dit een goudmijn waarvan men graag gebruik maakt.. Immers ze kunnen nu  hun advertentie met precisie positioneren. Het gevolg is het bereiken van klanten die ready to buy zijn  en weinig verlies aan reclamebudget. Big data is spectaculair en heeft onze wereld grondig veranderd. Zoekmachines weten alles wat we intypen over ons. Dat gaat zover dat een zoekmachine precies weet welke gezondheidsklachten we intypen. Google weet meer over ons dan onze huisarts.  Ook op het gebied van het zoeken naar een partner weet Google precies naar wie we op zoek zijn. Google heeft een zogenaamde lovemap over ons aangelegd. Tegelijk verstrekt deze zoekmachine gepersonificeerde zoekresultaten, Google houdt dus rekening met onze voorkeuren bij het aanbieden van zoekresultaten.

 

Google weet op basis van big data precies wie we zijn en wat onze behoefte is. Of het gaat om onze autovoorkeur, vakantie of gezondheid.

 

Google weet op basis van big data precies wat onze behoefte is, of het nu gaat om een nieuwe auto, een vakantie of je gezondheid. We krijgen dankzij Google die zoekresultaten gepresenteerd, die bij ons algoritme passen. Google denkt namelijk in algoritme, dat zijn wiskundige formules waarmee zij werken. Een mens is dus eigenlijk een algoritme voor Google, gelijk aan ons dna een informatiedrager is van onze identiteit. Zo simpel is het eigenlijk. Dat denken in algoritmes vanuit zoekmachines, biedt tegelijkertijd weer mogelijkheden voor baanbrekend onderzoek in de medische gezondheidswetenschappen. Dit kan helpen bij het ontrafelen van ernstige ziektes zoals kanker.  Zo vind er kruisbestuiving plaats tussen de wereld van  kunstmatige intelligentie en het oplossen van ziektes in de gezondheidszorg. Het is een heel boeiende ontwikkeling die tot spectaculaire doorbraken zal leiden.

 

 

Internet marketing is meer bereik voor je euro